Korábban már több alkalommal is jeleztük, hogy a jogosultságok és vizsgák kezelésének logikája változni fog.
A változás 2025. augusztus 5-től a rendszerben is éles üzemben megjelenik, így a MoneyDesk felületen a jogosultság-ellenőrzés az alábbiak szerint fog működni:
✅ Új fejlesztés célja és működése
A most bevezetett fejlesztés célja, hogy a rendszer figyelje, melyik banknál milyen terméktípushoz rendelkezel érvényes vizsgával, és csak azoknál a bankoknál, illetve termékeknél engedjen ajánlatot kiválasztani vagy készíteni, ahol a megfelelő vizsga a rendszerben rögzítve van.
🧾 Vizsgák rögzítése – fontos szabályok
Csak olyan vizsgát rögzíts a rendszerbe, amelyet valóban teljesítettél.
A bankok visszaigazolásai alapján a rendszer ellenőrzi a vizsgák meglétét és érvényességét.
Azoknál a bankoknál, ahol a vizsgák termékszintűek, a MoneyDesk felületen is termékszinten kell rögzíteni őket.
A rendszer:
zöld színnel jelöli az érvényes vizsgával rendelkező bankokat és termékeket,
piros színnel pedig az érvénytelen vagy hiányzó jogosultságokat.

📋 Vizsgáid megtekintése
A vizsgáidat és azok érvényességét megtekintheted:
a MoneyDesk felület „Banki közvetítői kódok és vizsgák” menüpontjában,
itt beépítésre került egy új információs nézet is:
a bal oldali ceruza ikon alatt egy „i” betűvel jelölt információs gomb található,
erre kattintva áttekinthető formában jelenik meg, hogy mely termékekhez rendelkezel érvényes vizsgával,
valamint a jobb felső sarokban található „Fiókadatok” menüpontban is.⛔️ Minimálisan szükséges vizsgaszám
A rendszer csak akkor enged ajánlatot összeállítani, ha legalább három különböző banknál rendelkezel érvényes vizsgával.
Ha valamelyik bank nem ad ki kódot számodra, de van olyan másik bank, ahol még tudnál vizsgázni, akkor addig nem készíthetsz ajánlatot, amíg nem lesz meg a három szükséges vizsga.
Kivételt csak akkor tesz a rendszer, ha már nincs több vizsgázható bank, tehát nem áll rendelkezésre újabb pénzintézet, ahol teljesíthetnéd a feltételt.
Ebben az esetben a rendszer engedélyezi az ajánlatkiküldést a meglévő vizsgáiddal, de ilyenkor kötelezően elvárt a
„Tájékoztatás kevesebb, mint 3 banktól kiadott xxxx versengő ajánlat kiadásáról” nyilatkozat elkészítése és benyújtása is.
🔎 Termékszintű jogosultságok logikája
A rendszer termékszinten is vizsgálja a jogosultságokat. Például:
Ha 5 banknál van érvényes vizsgád,
de személyi kölcsön termékből csak kettőnél,
akkor személyi kölcsön ajánlatot nem tudsz készíteni,
amíg ezen a terméktípuson belül nincs legalább három banknál érvényes vizsgád.
Az ajánlat összeállítása során a rendszer már azonnal jelzi számodra, ha egy adott termék nem elérhető banki vizsga hiánya miatt.
Ezt piros színnel kiemelve és szöveges formában is megjelenítve láthatod, így egyértelműen tudni fogod, melyik termékhez hiányzik még a jogosultságod.
Emellett új funkcióként bevezetésre került, hogy:
A rendszer azt is jelzi, ha egy termék a JTM (jövedelemarányos törlesztőrészlet) szabály miatt nem érhető el,
vagy ha egyidejűleg mind a JTM szabály, mind a banki vizsga hiánya miatt nem elérhető.
Ez a visszajelzés segít pontosan látni, hogy egy adott finanszírozási igényhez:
további vizsgára van szükséged, vagy
plusz jövedelmet kell igazolni, illetve
adóstárs bevonása válhat szükségessé.
❌ Az ilyen termékeket nem tudod elhelyezni a virtuális kosárba, így azokkal nem tudsz ajánlatot indítani, amíg a jogosultsági feltételek nem teljesülnek.


Látható lesz, ha az adott termék vizsgahiány vagy JTM-korlát miatt nem választható,
vagy ha mindkét ok egyidejűleg fennáll.
❌ Ezeket a termékeket innen sem tudod elhelyezni a virtuális kosárba, így nem is tudsz rájuk ajánlatot indítani, amíg a feltételek nem teljesülnek.

Ha meglévő ügyfél számára kezdesz új csomagajánlat összeállításába:
A rendszer itt is pirossal jelzi a banki vizsga hiányát.
Az adott ügylettípus nem választható,
és a termékek közül sem tudsz csatolni olyat, amelyhez nem rendelkezel érvényes vizsgával.


Előfordulhat, hogy egy vizsga nem azért érvénytelen, mert nincs meg, hanem azért, mert az adott bank blokkolta a jogosultságodat.
Ez az eset a rendszerben ugyanúgy „érvénytelen” státuszként jelenik meg.
💡 Ha nincs több elérhető bank az adott termékre (pl. LTP), akkor a rendszer engedni fogja az ajánlat kiadását, még akkor is, ha a meglévő bank blokkolta a jogosultságod.

⚠ „Bevizsgáláson nem felelt meg” státusz
Előfordulhat, hogy a vizsgád nem azért érvénytelen, mert nem teljesítetted, hanem mert az adott bank blokkolta a jogosultságodat (pl. NAV inkasszó, másik főügynök még nem jelentett ki, belső kizárás stb.).
Ebben az esetben az adott bank státusza: ➡ „Bevizsgáláson nem felelt meg”.
Ilyenkor a teendőd:
Vedd fel a kapcsolatot a bankkal,
egyeztesd az okokat, és
keressetek megoldást az aktiválásra.
❗ Fontos: Ez a státusz nem tekinthető teljesített vizsgának, és nem alkalmazható rá a „háromnál kevesebb banki lehetőség” kivétel.
Azaz: csak akkor küldhetsz ki ajánlatot, ha három másik banknál rendelkezel érvényes vizsgával és kóddal.

✅ Mit tehetsz most?
Ellenőrizd a meglévő vizsgáidat → A „Banki közvetítői kódok és vizsgák” menüpontban.
Ami nincs rögzítve, azt rögzítsd a MoneyDesk felületén → Csak teljesített vizsgát rögzíts!
Ha nincs elég banknál jogosultságod → Indíts új banki kód igénylést szintén ezen a felületen.
Ha egy ajánlatkiadásnál megakadsz → Ellenőrizd a vizsgáidat, pótold a hiányzókat, és rögzítsd őket.
Ha más jellegű hibát tapasztalsz, jelezd a support felületen.
Ha a fentiekkel kapcsolatban kérdésed merül fel, vagy technikai elakadást tapasztalsz, fordulj bizalommal a támogatási csapatunkhoz a MoneyDesk felületen elérhető support csatornán.
Üdvözlettel
Money Desk Support