2025. augusztus 5-től ismét kötelező az MFO (Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás) ajánlat rögzítése minden lakossági jelzáloghitel esetén. Az ajánlat az MNB hivatalos oldalán készíthető el, és a MoneyDesk felületen kell csatolni a tájékoztatási csomaghoz.
Az ajánlat:
előre is legenerálható, vagy
automatikusan beépül a tájékoztató csomag összeállításába, hasonlóan a 2023-ban bevezetett gyakorlathoz.
Az MFO kalkulátor ide kattintva érhető el
Lakossági jelzáloghitel esetén
Versengő termékajánlatnál (több banki ajánlat összehasonlítása)
Minden fedezeti ingatlanra külön-külön el kell készíteni a kalkulációt
A MoneyDesk felületen, a Jelzáloghitel csomagajánlat készítésekor a
👉 „Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás ajánlat” dobozban,
kattints a „Dokumentum csatolása” gombra.
Bal oldali gomb: Átirányít az MNB kalkulátor oldalára (új ajánlat készítése)
Jobb oldali gomb: PDF ajánlat feltöltése, ha már korábban elkészült
Készítsd el az MFO ajánlatot az MNB oldalán
A folyamat végén kattints a „Letöltés” gombra, és mentsd el a PDF fájlt a gépedre
Térj vissza a MoneyDesk felületre
Kattints a „Fájl feltöltése” gombra
Válaszd ki a letöltött PDF fájlt
Az ajánlat bekerül a Tájékoztató csomagba
Zárásként kattints a „Vissza az ügyfélhez” gombra
Ha sikeres a feltöltés, a korábban piros doboz zöldre vált
A rögzítési folyamat nem változott érdemben a 2023-as gyakorlathoz képest, de ismét kötelezővé vált a jelölés és dokumentálás. Kérjük, minden érintett ügylet esetén maradéktalanul végezd el a rögzítést.
👉 Nézd meg a kapcsolódó videós útmutatót:
„Az MFO ajánlat rögzítése – videós segítség”
📜 Jogszabályi háttér
Az MFO ajánlat bemutatása és dokumentálása nemcsak szakmai jó gyakorlat, hanem jogszabályi előírás is, amely a 25/2023. (II. 1.) Korm. rendelet alapján 2023. április 30-tól hatályosan szabályozza a személyre szabott tájékoztatási kötelezettséget.
Ennek értelmében:
minden jelzáloghitel-ügylet esetén el kell végezni az MFO kalkulációt és be kell mutatni azt az Ügyfél részére;
már az első ajánlatadás során kötelező a kalkulátor használata;
ha több fedezeti ingatlan szerepel, minden ingatlanra külön-külön el kell készíteni a kalkulációt;
az ajánlatot időbélyeggel látja el az MNB rendszere, így az utólagos pótlásra nincs lehetőség;
az Ügyfél részére történő átadásról aláírt nyilatkozattal szükséges igazolni az ajánlat átvételét.
😷 Miért került ideiglenesen kivezetésre a folyamat?
A 2020–2022 közötti időszakban a COVID-19 járvány miatti veszélyhelyzeti intézkedések idején a kapcsolattartás és adminisztráció egyszerűsítése érdekében ideiglenesen eltekintettünk az MFO ajánlat bemutatásának rögzítésétől. Ez a könnyítés azonban a veszélyhelyzeti szabályozással együtt 2023 végén hatályát vesztette (ide vonatkozó rendelet: 2020. évi LVIII. törvény, valamint az azt követő kormányrendeletek veszélyhelyzeti felhatalmazással).
🔁 Miért térünk vissza a jelölési kötelezettséghez?
Mivel a veszélyhelyzetre hivatkozó mentesítések már nem állnak fenn, kötelesek vagyunk a 25/2023. (II.1.) Korm. rendelet előírásait teljes körűen betartani. Ennek részeként a MoneyDesk felületen ismételten kötelező jelölni, ha az Ügyfél részére MFO ajánlatot adtunk ki.
Ez a lépés biztosítja a megfelelő jogszabályi megfelelést és az utólagos ellenőrizhetőséget, illetve a pénzintézeti elszámolás alapját is képezi.
⚠ Mire figyelj a gyakorlatban?
A MoneyDesk rendszerében a jelölés funkció 2025. augusztus 5-től aktiválódik újra.
A jelölés elmaradása esetén az ügylet nem lesz teljeskörűen benyújtható.
Az Ügyfélnek kiadott ajánlatot mindig időbélyeggel, a megfelelő ingatlanra vonatkozóan kell rögzíteni.
Ha az ingatlan vagy az ajánlat változik, új MFO kalkuláció és új ajánlat szükséges.
Ha bármilyen kérdésed van a folyamattal, a kalkulátor használatával vagy az adminisztrációval kapcsolatban, írj a support felületen!